SEO optimizacija cena

Seznam rezultatov spletnega iskanja

Mnogi uporabniki dobesedno vsakodnevno uporabljajo iskalnik Google za brskanje po spletu. Seznam rezultatov spletnih iskanj je dobro znan in izjemno uporaben, tako za tiste, ki iščejo, kot tudi za tiste, ki na ta način potencialnim obiskovalcem predstavljajo svoje spletne strani. Medtem ko so iskalci večinoma le pasivni udeleženci, pa lastniki in upravitelji spletnih strani aktivno odločajo o tem, katere povezave se bodo pojavile na seznamu rezultatov spletnih iskanj. Gre za različne postopke, ki jim pravimo SEO optimizacija. Cena in učinek teh ukrepov nista povsem predvidljiva, prav tako ni mogoče zagotoviti določenih rezultatov. O povezavah na seznamu rezultatov Googla namreč vpliva tudi AdWords oglaševanje, ki na nekatera mesta uvrsti plačane povezave oziroma oglase.

Katere strani se bodo pojavile na vrhu seznama rezultatov? Za tiste, ki so več vložile v optimizacijo ali oglaševanje. Za SEO optimizacijo cena ne zagotavlja takojšnjega učinka in zviša uvrstitve šele skozi čas, medtem ko AdWords oglaševanje deluje takoj. Zanimivo pa je, da ni povsem jasno, ali bo na vrhu seznama plačan oglas ali najbolj optimizirana stran. Podoba in struktura seznama se spreminjata, dolgo časa so bili zadetki omejeni le na tiste, ki jih je pridobil iskalni algoritem, trenutno pa za mnoga iskanja v vrhu najdemo oglase, ki jih tja servira AdWords oglaševanje. V takšnih primerih je vprašljivo, ali ima SEO optimizacija ceno še primerno svojemu učinku – za visoko uvrstitev je treba namreč v konkurenčnih nišah plačati kar nekaj denarja, a še tako visoka uvrstitev ne pomaga veliko, če se na vrhu tako ali tako pojavi plačan oglas, ki privabi pozornost večine iskalcev.

Seveda pa v končni fazi ni važno, koliko stane SEO optimizacija. Cena je pomembna le v primerjavi z učinkom, postavlja pa se glede na posamezen primer, tako da lahko ne glede na strukturo seznama rezultatov za spletna iskanja še vedno veliko dosežemo.